2 Aralık 2010 Perşembe

Barcelona'da kalbim

Başlıktan ötürü klasik bir gezi yazısı sananlar yanılabilir. Dilerim onu da yazarım en kısa zamanda ... Tamamen aşktan ötürü atıldı o başlık.  


Dün akşam evimde klasik bir akşam yaşıyordum. Son dönemde en sevdiğim üçlü olan haşlama buğday-yoğurt ve nane üçlüsünü kaşıklarken, kedilerimle beraber salonda oturuyorduk. Bu aralar yogik beslenmeye özen gösteriyorum. Hayır, yogini falan değilim, sadece eğitmenim ama mideme çok iyi geliyor bu menü. Telefonuma mesaj geldi. Evde bir kişi eksikti bu akşam. Sevgilim, Barcelona'daydı. Gel de özenme...



Ben henüz ayak basamadım. En kısa zamanda, "Barcelonaaa, Barcelonaaa" şarkısını mırıldanarak, Penelopé misali gezmek istemez miyim? İsterim de isterim. Deniz ürünlü paella yediğini bana belirten eşime, "afiyet olsun" dedim. Bir yandan önümdeki haşlanmış buğdayı kaşıkladım. Trajik değildi ama gözüme pekte sempatik gelmedi o anda buğdaylar. Hemen kalkıp deniz ürünlü paella yaptım desem inanmayın. Öyle evde falan yenmez o, gidip ana vatanında yiyeceksin. Hakkını vereceksin. Ayrıca ben zaten yemek konusunda daha çok yeniyim. Klasik Türk usulü pilavı öğreneli birkaç ay oldu. Zor bana paella yapmak. Hazır yapılmışını yemek isterim.

İş gereği dünyanın değişik yerlerine ayak basan sevgilime özeniyorum, şanslı adam:) Darısı tatil olarak henüz gitmemişlerin başına.

7 yorum:

  1. haşlama buğday, yoğurt, nane üçlüsünü paellaya değişmem (gerçi paella hiç yemedim ama). Hele bir çorbada birleşirler aralarına nohut da misafir olursa yeme de yanında yat. Şimdilik sadece hayallerimde, diyet sonunu bekliyorum:))

    YanıtlaSil
  2. Paella mı? Ben İspanya'da paella yiyebilmek için parmak kadın olup Serhan'ın bavuluna girmek falan isteyebilirim:) Ama bir insan böyle kıskandırılmaz ki, olmadı hiç olmadı, çok esefle kınaadım kendisini:p

    YanıtlaSil
  3. sevgili leylak dalı, ben de öyle düşünmeye çalıştım. diyet sonu hep beraber paella yeriz belki:) benim için de bir ilk olacak.

    di mi zerom? parmak kadın falan olmak zor. taksit taksit öder, gideriz biz barcelonaya. başka yolu yok. ya da sen alanını ispanyol mutfağı olarak seçer, ispanya'ya yerleşirsin, ben de zırt pırt gelirim. bu da bir çözümdür.

    YanıtlaSil
  4. ay olabilir vallahi, neden olmasın. İtalya'ya biraz daha yakınım biliyorsun ama ne fark eder dimi, italya'ya gelirsin, pırt diye hemen geçiveririz barca'ya:)) güzel istekler bunlar güzel, daha çok söyleyelim de olsun bir an evvel;)

    YanıtlaSil
  5. aynen. italya ispanya ne fark eder? ikisi de i ile başlıyor... ayrıca deniz mahsüllü spagetti ile de karnım mis gibi doyar benim:) ye, dua et ve sev kardeşim...

    YanıtlaSil
  6. Barcelona'ya hiç gitmedim, ancak arkadaşımın sevgilisi ispanyol olduğu için paella pişirmişti birkaç yıl önce bize.benim gibi deniz ürünlerine bayılan birisi için sihirli bir kelime "paella"..en kötüsü şu an İspanya'da yaşayan ve hatta artık ispanyol olan bir başka arkadaşımın bana her gün "birazdan paella yiyeceğim, az önce paella yedim" diyerek bunu sürekli hatırlatması..

    Cenem Ecem ve Zerocum, bence birlikte bir Barcelona gezisi yapmalıyız..Belki en azından ben İstanbul'a gelince Zerocumun sihirli parmaklarıyla yapacağı bir paella bizi bir süreliğine götürür oralara, ne dersiniz?? :))

    Çok az kaldı, geliyorum...

    p.s. Cenem aja aja, fighting :)..

    YanıtlaSil
  7. yok olmaz. zeren de yapmasın. direk barcelona'ya gidelim.

    ps: aja aja fighting.

    az kaldı diyosun. bizi mi kandırıyorsun? 24 aralıktan sonra gelmeyen ne olsun...

    öpücük canım kolay gelsin...

    YanıtlaSil